Zöld, piros vagy sárga? Három élelmiszercsoport segít az egészséges táplálkozásban

Kevés dolog befolyásolja annyira az öregedés sebességét, mint a táplálkozás. Bas Kast, A Táplálkozási Iránytű című könyv szerzője aszerint rangsorolta az élelmiszereket, mennyit érdemes fogyasztani belőlük.
Zöld, piros vagy sárga? Három élelmiszercsoport segít az egészséges táplálkozásban

A zöld kategóriába került élelmiszerekből szinte soha nem elég. A sárgáktól néha ajánlatos tartózkodnunk, míg a pirosakat érdemes inkább elkerülnünk.

Bármikor, bármennyit: a zöld élelmiszerek

Ide tartoznak a keresztvirágos zöldségek (mint a brokkoli vagy a karfiol), a gyümölcsök közül a mangó, a körte és a narancs, a tejtermékekből a joghurt, kefir, a halak közül pedig a hering, a lazac, a makréla.

Az italokból csak a víz, a zöld és fekete tea, valamint a filteres kávé került ebbe a kategóriába. Gombák közül a shiitake ajánlott, míg olajokból az olivát és a hideg sajtolású repceolajat fogyaszthatjuk bűntudat nélkül. Gabonák közül teljes kiőrlésű termékeket, bulgurt, quinoát találunk a listán.

Csak óvatosan: a sárgák

Érdemes módjával fogyasztanunk a tojást és a sót, ahogyan a sört, bort és a presszókávét is. Emellett figyeljünk oda, mennyit fogyasztunk a burgonyából, fehérrizsből, tonhalból, vajból és kókusztejből.

Lehetőleg kerüljük: a pirosak

Az italok közül a kóla, fanta, pepsi és a röviditalok a legkárosabbak, míg az édességek közül a finomított cukrot tartalmazó termékek kerülendők. A szalámi, a sonka, az iparilag feldolgozott sertéshús, de a chips és a croissant is szerepel a tiltólistán.

Szerző: Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Zöld, piros vagy sárga? Három élelmiszercsoport segít az egészséges táplálkozásban

Zöld, piros vagy sárga? Három élelmiszercsoport segít az egészséges táplálkozásban

Most kiderül, mit ehetünk bátran, és mit érdemes inkább elkerülni.

A sauvignon blanc borpárosítások útmutatója

A sauvignon blanc borpárosítások útmutatója

A sauvignon blanc legjobb étel- és borpárosításainak megértéséhez az első lépés az étel kiválasztása.

Mire az a feketegyökér, és miért érdemes fogyasztanunk?

Mire az a feketegyökér, és miért érdemes fogyasztanunk?

Fekete árnyalatáról nyerte a nevét, ám puha húsa a gyümölcsökére emlékeztet.