Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Az ár miatt már önmagában nem kell aggódni: a VW e-Up jelenleg 7 és félmillió forintért már a miénk lehet.
Leteszteltük a VW e-Upot

A kétajtós, benzines és 60 lóerős változat mindössze 4 és félmillió forint. Ezt fejeli meg a VW e-Up a maga 5 ajtójával és 86 lóerejével.

Mindennel felszerelt az ingázáshoz

Utóbbi jármű szórakoztatóbb is. Fantasztikus, milyen egyszerűen, gyorsan és halkan hasítunk a forgalomban.

Annyira azért mégsem csendes az autó, hiszen megtalálható benne az e-Sound beépített extraként. Ezért a lassabb utazás során úgy morog, hogy az majdnem áthallatszik a közlekedés többi résztvevőjéhez is.

Ám a szórakozást ez nem rontja el. Az e-Up a maga 212 Newtonméteres forgatónyomatékával, a kiegyensúlyozott és relatíve direkt vezérléssel szinte repül. A hajtómű elfogadhatóan rugózik, csak annyit éreztet az útburkolatból, amennyi a közlekedéshez elengedhetetlen.

Nagy öröm számunkra a bőkezűen mért hatótávolság is: amikor elindulunk, az autó 260 kilométert jelez ki, ám a városi forgalomban tovább tart, akár 300 kilométert is megtehetünk vele. Az áramfogyasztás így forgalomtól függően 8,2 és 8,7 kWh között alakul.

Amikor a 32,3 kWh kapacitású aksi lemerül, akkor töltésre szorul, ám ezt könnyen megvalósíthatjuk egy 11 kW-s csatlakozó segítségével: ingyenes gyorstöltőt Németországban például már minden szupermarketnél találunk.

Ez a folyamat szerencsére szupergyors: autónk a 22 perces vásárlás során már 9,53 kWh-t tölt vissza. Ez több mint 100 kilométerre elegendő - már ha az embernek nincs melege és nem is fázik, mert a klíma és a fűtés használata gyorsan meríti az aksit.

Teszteredmények:

Vezetési élmény 3/4

Egyszerű, gyors, komfortos, épp csak néha túl hangos

Teljesítmény 3/4

61 kW (83 lóerő)

Max sebesség 130 km/óra

0-100 km/h: 11,9 s

Fogyasztás 4/4

12,7 kWh (normál), 8,7 kWh (a teszt során)

Szerző: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

E-matrica típusok és díjkategóriák

E-matrica típusok és díjkategóriák

Ismételni soha nem árt! Néha még a gyakorlott autósok is belekeverednek az autópálya matrica vásárlás rejtelmeibe, összekevernek díjkategóriákat, nincsenek teljesen tisztában a lehetőségekkel.

Hogyan érdemes használt autót hirdetni?

Hogyan érdemes használt autót hirdetni?

Az interneten rengeteg használt autót reklámoznak, de szerencsére vásárlóból sincs hiány.

Hogyan érdemes használt autót hirdetni?

Hogyan érdemes használt autót hirdetni?

Az interneten rengeteg használt autót reklámoznak, de szerencsére vásárlóból sincs hiány.