Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot
A kétajtós, benzines és 60 lóerős változat mindössze 4 és félmillió forint. Ezt fejeli meg a VW e-Up a maga 5 ajtójával és 86 lóerejével.
Mindennel felszerelt az ingázáshoz
Utóbbi jármű szórakoztatóbb is. Fantasztikus, milyen egyszerűen, gyorsan és halkan hasítunk a forgalomban.
Annyira azért mégsem csendes az autó, hiszen megtalálható benne az e-Sound beépített extraként. Ezért a lassabb utazás során úgy morog, hogy az majdnem áthallatszik a közlekedés többi résztvevőjéhez is.
Ám a szórakozást ez nem rontja el. Az e-Up a maga 212 Newtonméteres forgatónyomatékával, a kiegyensúlyozott és relatíve direkt vezérléssel szinte repül. A hajtómű elfogadhatóan rugózik, csak annyit éreztet az útburkolatból, amennyi a közlekedéshez elengedhetetlen.
Nagy öröm számunkra a bőkezűen mért hatótávolság is: amikor elindulunk, az autó 260 kilométert jelez ki, ám a városi forgalomban tovább tart, akár 300 kilométert is megtehetünk vele. Az áramfogyasztás így forgalomtól függően 8,2 és 8,7 kWh között alakul.
Amikor a 32,3 kWh kapacitású aksi lemerül, akkor töltésre szorul, ám ezt könnyen megvalósíthatjuk egy 11 kW-s csatlakozó segítségével: ingyenes gyorstöltőt Németországban például már minden szupermarketnél találunk.
Ez a folyamat szerencsére szupergyors: autónk a 22 perces vásárlás során már 9,53 kWh-t tölt vissza. Ez több mint 100 kilométerre elegendő - már ha az embernek nincs melege és nem is fázik, mert a klíma és a fűtés használata gyorsan meríti az aksit.
Teszteredmények:
Vezetési élmény 3/4
Egyszerű, gyors, komfortos, épp csak néha túl hangos
Teljesítmény 3/4
61 kW (83 lóerő)
Max sebesség 130 km/óra
0-100 km/h: 11,9 s
Fogyasztás 4/4
12,7 kWh (normál), 8,7 kWh (a teszt során)
Szerző: Benedek Attila